Followers

Unique of Islam Headline Animator

Sabda Rasulullah SAW:

"Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat " Surah Al-Ahzab : Ayat 71 "Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." Petikan Daripada Kitab Fikhul Jihad Karangan oleh Prof. Dr. Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi ini: “Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam, menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama”

Show your appreciation to this blog.

Tafsir Mimpi tidak sama seperti di tempat lain

Thursday, April 23, 2009

Perasaan Takut yang Paling Menakutkan sepanjang Hidup

catatan sejarah saya 19hb-21hb April 2009

Mundar-mandir saya tak duduk diam dengan nota di tangan
ibu berkata~ nape dengan ko ni?? muka risau bercampur takut melampau2..
saya berkata~ risau dan takut la ibu.. semua orang risau nak xm klinik ni..
dalam hati berkata~ bila nak hilang takut ni..??seksanya..huhu
saya pulang ke rumah dari hari sabtu hingga selasa malam iaitu hari sebelum exam klinik saya kerana terlampau stress di klj...
sepanjang di rumah, rasa nak nangis pon ada..tido xtenang fikirkan exam..
tdo pon pgg nota..huhu
dalam tdo mimpi nak p exam plak~waa
tolonglah hilangkan takut ni..
tapi saya rasa tenang sikit di rumah walaupun kene marah sebab mintak ayah amik di klj secara mengejut..(soryla ayah..terpaksa..ape2 hal trima kasih pada ayh & ibu saya)
bak kata ayah~ asik kete merah ni je masuk klj.Pak guard pon dh kenal..hee~
nasiblah kena marah banyak2 pon..asal boleh duduk di rumah. tahan telinga jela =)
bak kata orang "rumahku syurgaku" haha..

Ibu bising kat saya sebab saya minum nescafe pekat sgt
dlm ati sy~ nk wat cmne bu..terpaksa..
ayah plak wat muka risau die ble tengok saya minum byk sgt.
emm.xpenah2 saya wat macam ni (p/s: buang tebiat ke ape dak ni??)
kalo nk diingatkan zaman sekolah dlu, nescafe dan mee segera adalah makanan paling saya pantang n elak..kalo boleh, makanan baik tuk otak je saya makan..
apa nak buat bu ayah..akk terpaksa..nak berjaya kene kurang tdo.
sian tengok ibu ayah cari duit ssh payah..
walaupun sbnrnya sy allergik dengan air 2..perut sensitif.

sorry kat adik2..kalo akk marah2..korang mesti paham akk..
insyaallah dh berjaya nnt akk tlg korang plak..
sory kt orang tersayang, kdg saya xpaham, stress..dan perlu luahkan sesuatu pada die..
tp die xda sebab bz..jd saya tak dapat luahkan apa2 yang kusut..
alih2 majukla saya sorg2~ tapi saya bleh ignore die kejap..huhu
nasib baik makbapak dia agak mengambil berat saya dan selalu call..hehe

dalam fikiran semakin risau bila hari exam smakin dekat..
hu..kenapa dengan saya ni~tlgla..
nasib baik ada 2orang kawan baik lelaki rajin bertanya khabr saya dan kongsi segala kekusutan saya..
dapat gak motivasi dan nasihat dari dieorg..almaklumlah lebih tua dari saya..
nasib baik ada kawan yang ramai..hee~~

selasa malam 21hb ayah anta balik ke klj..
hu~masuk bilik je stat la stress
(p/s: macam berhantu je bilik ni,masuk2 je stress, masuk2 je stress)
sy panggil rakan saya tuk briefing apa saya nak buat bila exam nanti..
practise sumenya dengan kawan tu..
pas2 dia dah balik, saya sambung study abiskan apa yang tak abis lagi
tdo xtenang, doa byk2 moga Allah tlg saya..

22hb april
hari exam yang ditunggu2..
dalam ati bertanya~bersediakah anda??
takut nak jwb,tawakal je..
saya sent sms kepada sume org yang saya kenal mintak berkat doa dieorang..
itu je yang termampu..mintak restu sumeorg..

3.55ptg masa xm

habis 5.35ptg..

ptg tu lega sikit dah lepas hari exam tp prasaan masih lagi takut
betulkah apa yg dibuat?btul x apa yang dijwb..
sume bermain dalam fikiran..
aahhh..doa dan twakal je skang..

22-24hb april
ahh..makin tensen rasa..
2 malam tak dapat tdo pikirkan sume..
tlgla saya Ya Allah..kurangkan beban takut ni..
huhu..

24hb April
hari sume orang tunggu2..
apa akan jadi?
sume prasaan bercampur2...
tolonglah saya Ya Allah..
berdebarnya ati saya..
terbayang wajah ibu ayah saya..
tlglah saya....;(

No comments:

Add Your Link Here

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Jom Solat

ANDA INGIN KUAT? HEBAT? HUBUNGAN ANTARA YANG MAHA ESA DENGAN DIRI KITA

MARILAH MENUNTUT ILMU

PERHATIAN..
letakkan link http://uniqueofislam.blogspot.com/
pada blog anda..
terima kasih.
..........................................................................................

Disclamair:

Blog ini sebenarnya adalah untuk kegunaan rujukan saya di masa kini dan masa hadapan.
kalau terlupa, blog ini la yang akan mengingatkan saya kembali apa yang telah lupa..
moga dapat dikongsi bersama pembaca,pelawat, sahabat tidak kiralah di mana anda semua berada..
Posts di dalam blog ini saya telah mengkaji kesahihannya dahulu sebelum dipost.
Jika masih lagi ada terdapat kesilapan di dalam post blog ini, sila kemukan komen pada post tersebut, saya akan segera mengkaji dan memperbetulkan kembali post tersebut

Sekian Terima Kasih. =)


referer from..

himpunan Doa-doa SESUAI untuk Pelajar

1-DOA MOHON DILINDUNGI DARI ORANG JAHAT

Ya Allah Tuhan yang Nur Nya berada dalam rahsia Nya, dan rahsia Nya berada dalam makhluk Nya, lindungilah aku dari pengelihatan orang-orang yang mengintai dari hati orang hasut dan orang yang zalim, seperti Engkau melindungkan roh manusia dalam tubuhnya, sesungguhnya Engkau maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

2-DOA MAKAN UBAT MOHON DISEMBUHKAN

Dengan nama Allah Tuhan yang menyembuhkan. Dengan nama Allah Tuhan yang mencukupkan. Dengan nama Allah Tuhan yang memaafkan. Dengan nama Allah Tuhan yang tidak dimudaratkan oleh segala sesuatu, baik di bumi mahupun di langit dan Ia maha mendengar dan maha mengetahui.

3-DOA MOHON DIHIDUPKAN HATI

Ya Allah Tuhan yang maha hidip, berdiri sendiri, pencipta langit dan bumi, Tuhan yang maha besar dan maha mulia, Ya Allah tidak ada Tuhan yang patut disembah hanya Engkau, aku memohon kepada Mu semuga kiranya Engkau hidupkan akan hatiku dengan Nur hidayah Mu. Ya Tuhan ku yang maha kasih sayang.

4-DOA KETIKA MEMULAKAN PEKERJAAN

Dengan nama Allah, aku mulai dan aku bertawakal kepada Allah, aku berpegang teguh kepada Allah, cukup Allah tempatku berpegang dan bertawakal, tidak ada yang lebih kuat dan kuasa hanya Allah yang maha tinggi dan Esa.

5-DOA MOHON KEKUATAN IMAN

Wahai Allah, berikanlah kepada hamba keimanan yang sebenar-benarnya yang tiada kekufuran sesudahnya itu serta merupakan rahmat yang dengannya itu hamba dapat memperoleh kemuliaaan tuhan di dunia dan akhirat.

6-DOA DIBUKA DADA UNTUK MENERIMA ILMU DAN DIBERI KAFASIHAN

Ya Allah, Bukakanlah dadaku, mudahkanlah urusanku dan hilangkanlah kekakuan pada lidah agar mereka faham akan perkataan ku.

7-TASBIH UNTUK HILANGKAN WAS-WAS

Maha suci Tuhan yang memiliki, Tuhan yang maha kudus, Tuhan yang menjadikan dan yang memperbuat. jika Ia mengkehendaki, dihilangkan Nya dan diganti Nya dengan kejadian yang baru. Tidaklah yang demikian itu menyusahkan bagi Allah SWT.


8-DOA MOHON MIMPI BERTEMU NABI SAW


Ya Allah sumber pancaran Nur, Ya Allah Tuhan yang mengatur semua perkara, Semuga Engkau sampaikan daripadaku salam dan tahiyyat kepada roh Nabi Muhammmad SAW an roh keluarga Nabi Muhammad SAW.

9-DOA MOHON KEMUDAHAN DALAM BEKERJA DAN BERFIKIR

Ya Allah, tidak ada yang mudah, kecuali sesuatu yang Engkau jadikan mudah, Engkaulah yang menjadikan yang susah itu mudah.

10-DOA UNTUK MENERANGKAN PENGELIHATAN

Ya Nur (dibaca 11 kali setiap hari selepas mengerjakan sembahyang fardhu lima waktu)